אגד והסביבה

תחבורה ציבורית, מכל סוג, היא מוצר סביבתי ומטרתה להוות פתרון יעיל ונוח להסעת המונים. השילוב בין אמצעי תחבורה שונים (אוטובוסים, רכבות וכדומה) יכול לתת מענה מלא לנסיעות שונות ומגוונות. ייעול מערכות אלו חיוני על מנת שתחבורה ציבורית תהווה חלופה אטרקטיבית לנוסעים ברכב הפרטי. הרכב הפרטי יוצר מפגעים סביבתיים וחברתיים מרובים - פולט זיהום אויר כפול מזה של אוטובוס ורכבת לנוסע, יוצר גודש בכבישים אשר מגביר את הזיהום, מעכב המונים בדרכם וכן גורם לסלילה מואצת של כבישים המצמצים את השטחים הפתוחים.


בשל כך, באגד פועלים לשיפור תנאי הנסיעה, ובפרט מתמקדים בנושא עמידה בלוחות זמנים שמהווה את האתגר הגדול של חברות האוטובוסים בישראל. באגד פועלים לשיפור הביצועים הסביבתיים של האוטובוסים ולמזעור המדרך האקולוגי שלהם. ההשפעה הסביבתית העיקרית של אגד נובעת מהשימוש בדלקים פוסיליים לצורך הנעת האוטובוסים. דלקים אלו הינם משאבים מתכלים והם גורמים לזיהום אוויר.אגד שמה לה למטרה להיות חלוצה בהפחתה של זיהום האוויר הנובע מהדלקים באמצעות רכישת אוטובוסים עם מנועים מתקדמים ושימוש בדלק דל-גופרית. חברת אגד פועלת לצמצום השפעות סביבתיות נוספות על ידי הפעלת אמצעים שונים למיחזור של מים, שמנים ופסולות שונות.

  • דו"ח עמידה בהוראות חוק אוויר נקי למניעה ולצמצום של זיהום אוויר מצי רכב

    דו"ח עמידה בהוראות חוק אוויר נקי למניעה ולצמצום של זיהום אוויר מצי רכב

    פרסום לציבור של דוחות העמידה בהוראות חוק אוויר נקי למניעה ולצמצום של זיהום אוויר מצי רכב לשנת 2015.
  • אחריות תאגידית במיטבה

    אחריות תאגידית במיטבה

    ניהול האחריות התאגידית של אגד נוגע במגוון רחב של נושאים. כחלק מבחינה של נושאים אלו, נוצרים שיתופי פעולה ופרוייקטים אשר מהווים אבן דרך בחיי הארגון. ראוי וחשוב לציון כי אגד היא אחת מ 18 החברות הראשונות בישראל אשר מדווחת באופן וולנטרי על פליטות גזי החממה למשרד לאיכות הסביבה ע"י סעדיה סלים אשר מנהל את נושא איכות הסביבה והבטיחות באגד.
  • לראשונה בישראל: אגד, מאן וסופרגז יחלו היום בניסוי להפעלת אוטובוס מונע בגז טבעי

    לראשונה בישראל: אגד, מאן וסופרגז יחלו היום בניסוי להפעלת אוטובוס מונע בגז טבעי

    ניר לנדאו, מנהל אגף המשק באגד: השימוש בגז הטבעי הדחוס נחשב "ירוק" ומפחית את פליטת המזהמים מהמנוע. בנוסף השימוש בגז הטבעי יפחית בעתיד באופן ניכר את עלות התפעול. הניסוי יחל בחיפה וצפוי להימשך שלושה חודשים.
  • דו"ח אחריות תאגידית וקיימות 2011-2012

    ראשונה בישראל מפעיל תח"צ מפרסם דו"ח אחריות תאגידית ברמת השקיפות הגבוהה ביותר: GRI A. דו"ח האחריות התאגידית מפורסם כחלק ממחוייבות סביבתית שלקחה אגד על עצמה לפני למעלה מעשור ובמהלך תקופה זו עשינו קפיצת מדרגה משמעותית ברמת השקיפות שלנו.
  • האם נעלה בעתיד לאוטובוסים חשמליים?

    צבעם הירוק של האוטובוסים באגד אינו רק כסות קוסמטית. בימים אלה בוחנת אגד את האפשרות לשילובם של אוטובוסים חשמליים, כחלק מהרתמות האגודה ושילובה בשימור איכות הסביבה ומניעת זיהום אוויר וכפועל יוצא מכך, צמצום משמעותי בעלויות כספיות.
  • "אות מעלה" על אחריות תאגידית הוענק ל"אגד"

    "אות מעלה" על אחריות תאגידית הוענק ל"אגד"

    לפני מספר חודשים הצטרפה האגודה לארגון "מעלה", שהוא ארגון גג מקצועי של עסקים עמיתים המובילים את תחום האחריות התאגידית בישראל. "מעלה" חבר ברשת עולמית של ארגונים מקצועיים שבראשם הארגון האמריקאי BSR וארגונים אירופיים.
  • דוח אחריות תאגידית 2010

    זהו דו"ח אחריות התאגידית הרביעי של חברת אגד, קדמו לו דוח 2002, דוח 2004 ודוח 2008. בניגוד לדוחות הקודמים, דו"ח זה נבנה כדו"ח דיגיטלי בלבד. גם בדו"ח זה ניכרת עמידה של אגד במירב היעדים אשר הצבנו לעצמנו. אך אין אנו מסתפקים בכך.
  • אגד תרכוש 150 אוטובוסים בתקן המתקדם יורו 6

    בקרוב תחל אגד ברכישת אוטובוסים עם מנועים בתקן המתקדם "יורו 6". אגד צפויה לרכוש ולקלוט כבר במהלך 2014 כ- 150 אוטובוסים בעלי תקינת אוויר מתקדמת בהשקעה כוללת של כ- 150 מיליון ₪.
  • מחויבות לסביבה

    אגד משקיעה משאבים רבים כדי לעמוד בתקנים הסביבתיים הנדרשים, מקדמת יוזמות שונות שמטרתן להפחית את השפעתה הסביבתית, ומסייעת בקידום תחבורה בת-קיימא בישראל.
  • אחריות תאגידית

    אחד האתגרים החשובים והדינמיים בעידן המודרני, הוא התחבורה. גם היום, בהיותו מפעיל התחבורה הגדול בישראל המספק שירותי הסעה ציבוריים בארץ ובעולם, הקואופרטיב לא קופא על שמריו, וכולל מטרות סביבתיות שאפתניות באסטרטגיה העסקית שלו.