נגישות

אנו באגד פועלים ומקדמים את נושא הנגישות בליווי עמותת נגישות ישראל. אנו רואים בלקוחות עם מוגבלות לקוחות שווי זכויות הזכאים ליהנות משירותי התחבורה הציבורית שלנו. לשם כך אנו פועלים רבות כדי לאפשר ללקוחות עם מוגבלות נגישות מלאה לשירותי האוטובוסים שלנו, לנכסים הנמצאים בבעלותנו ומספקים שירות לציבור ולמידע נגיש. התאמות הנגישות בשירותי אגד נעשות בהתאם להוראות החוק והתקנות בתחום הנגישות, ובשיתוף פעולה עם מורשי נגישות ויועצי נגישות מקצועיים, מטרתנו לאפשר לכל לקוח עם או בלי מוגבלות שירות שוויוני ונגיש.

18-03-2018
חלק זה באתר מטרתו ליידע אותך כיצד ניתן ליהנות מהסדרי הנגישות באגד. מטרתנו לאפשר לכל לקוח עם או בלי מוגבלות שירות שוויוני ונגיש. במידה ויש לך שאלות  או הצעות שיפור נשמח לקבל את פנייתך ולסייע. 


    התאמות נגישות באוטובוסים


    כל האוטובוסים של אגד נגישים לאנשים עם מוגבלות בשמיעה וראייה, והם כוללים שילוט מספר הקו, מערכת כריזה חיצונית ופנימית, וצג מידע נגיש המספקים מידע על מסלול הנסיעה והתחנות.

    כל האוטובוסים העירוניים של אגד נגישים גם לאנשים עם מוגבלות פיזית המתניידים באמצעות כיסא גלגלים. באוטובוסים אלה, בנוסף להתאמות המצוינות מעלה, קיימות גם דלתות רחבות, מעברים רחבים, רמפה בדלת האחורית ומתקן עיגון בתוך האוטובוס. אוטובוסים אלו מסומנים בסמל הנגישות הבינלאומי בחזית ובדופן הימני בסמוך לכל דלת:

    סמל הנגישות הסמוך לדלת הקדמית

    סימון אוטובוס נגיש

    כאשר ממתין בתחנה אדם הישוב בכסא גלגלים, הנהג יפתח עבורו את רמפת העלייה בדלת האחורית ויסייע לו בעלייה ובעיגון כסא הגלגלים למתקן העיגון.זה המקום לציין שכל הנהגים שלנו עוברים הדרכות לשירות נגיש, והם יודעים לתת לנוסעים עם מוגבלות את כל הסיוע הנדרש על מנת לעלות ולרדת מהאוטובוס, להסדיר את התשלום ולהגיע ליעדם בבטחה.


    ניתן לעלות לאוטובוס עם חיית שירות ובכל אוטובוס מוקצים מושבים בקדמת האוטובוס לאנשים עם מוגבלות, מיקום המושבים הייעודיים מסומן על גבי החלון הסמוך למושב.


    קבלת מידע על קווים נגישים לאנשים עם מוגבלות בתנועה


     

    ניתן למצוא מידע על קווי אגד במערכת המידע שלנו ובאפליקציית המידע והזמנת המקומות שלנו. מידע על קווים עירוניים הנגישים לאנשים עם מוגבלות בתנועה ניתן לקבל במספר דרכים:

    • מנציגי השירות שלנו במרכז שירות הלקוחות 2800*
    • במערכת המידע שלנו באתר, בלוח הזמנים של כל קו, יש עמודת נגישות המראה אם האוטובוס בקו נגיש לאנשים עם מוגבלות פיזית.
    • באפליקציה שלנו  במידה והקו נגיש לאנשים עם מוגבלות בתנועה מופיע סמל הנגישות הבינלאומי בסמוך למידע על הקו.
    כך נראה חיווי הנגישות במערכת המידע באתר:
    כל נראה סימון הנגישות באתר

    כך נראה הסימון באפליקציה שלנו:
    חיווי לסימון הנגישות באפליקציה

     

    יצירת קשר



    מרכז שירות הלקוחות 2800*

    ניתן לפנות אל מרכז שירות הלקוחות הארצי שלנו *בטלפון 2800* או 03-6948888, בפקס 03-9141988 ובדוא"ל nagish@egged.co.il (בדוא"ל זה ייענו רק פניות מאנשים עם מוגבלות) ולקבל מידע על קווי אגד השונים, על הגעת אוטובוס נגיש לתחנה, על שינויים בקווים, לדווח על אבדה ולרכוש כרטיסים לקווי אילת, הגליל וים המלח. אנו מבטיחים שנציגי השירות שלנו ישמחו לנסות ולסייע בכל נושא הקשור לאגד ושיש באפשרותם לסייע בו - לחצו כאן למעבר לשעות הפעילות של מרכז שירות הלקוחות שלנו.


    *המענה הקולי במרכז שירות הלקוחות שלנו נמצא בתהליך הנגשה מתקדם האמור להסתיים במהלך חודש מרץ 2018.


    פניות הציבור

    ניתן לפנות אל מחלקת פניות הציבור הארצית של אגד באמצעות טלפון 3-9142010 0 או באמצעות פקס 03-9142237 - לחצו כאן למעבר לשעות הפעילות ולפרטים נוספים אודות המחלקות לפניות הציבור.


    "צור קשר" באתר

    ניתן ליצור קשר איתנו באמצעות אתר האינטנרט - לחצו למעבר לדף צור קשר באתרנו. בדף "צור קשר" קיימים הטפסים הבאים: פניות ותלונות לטיפול המחלקות לפניות הציבור, דיווח על אבדה, פנייה לביטוח אגד, תשלום קנסות מבקר, בקשה לזיכוי חיוב בכרטיס אשראי בקווי אילת, הגליל וים המלח, בקשה לביטול כרטיס חופשי תקופתי לסטודנט, פניות ותלונות בנושא כרטיסי חופשי תקופתי לסטודנט, פניות ותלונות בנושא מערכת הכריזה. מענה לפנייה יינתן בערוץ בו בוצעה הפנייה. במידה ונדרש, ניתן לציין בפנייה שהמענה יהיה בערוץ אחר ואנו נשמח לתת את השירות, ככל שיש באפשרותנו.

    חשוב לנו לספר שכל נציגי השירות שלנו עוברים הדרכות למתן שירות נגיש ללקוחות עם מוגבלות.

    פנייה אל רכז הנגישות

    במידה ויש לך שאלות או במידה ונתקלת בקשיים או בליקויים במערך השירות בעמדות השירות של אגד בכל הנוגע להתאמות הנגישות לאנשים עם מוגבלויות אנא פנה אל חמי הרשקוביץ, רכז נגישות השירות שלנו, ואנו מבטיחים לבדוק ולהשתפר ככל האפשר. פרטי התקשרות:


    טלפון: 03-9142509 | פקס: 03-9141926 | דוא"ל: negishut@egged.co.il | כתובת: שדרות מנחם בגין 5, "פארק טק" בית דגן, תד. 150, מיקוד 5020000 - עבור חמי הרשקוביץ.


    התאמות נגישות במתקני תחבורה מרכזית ובעמדות שירות


    להלן פירוט הסדרי הנגישות במתקני תחבורה מרכזית ובעמדות שירות המצויים בבעלות או בניהול אגד.  במידה וברצונך לקבל  מידע על הסדרי הנגישות בתחנה מרכזית או מסוף שאינם בניהול אגד ניתן לפנות למרכז שירות הלקוחות של משרד התחבורה בטלפון 8787*.


    הסדרי נגישות במתקני תחבורה ציבורית הנמצאים בבעלות אגד:

    שם המתקן

     כתובת

     כניסה נגישה

     דרך גישה נגישה לרציפים
    ולעמדות שירות אגד
    מעלית נגישה

    חניית נכים

     אוזרי המתנה נגישים

    שירותים נגישים

    קריית שמונה
     רחוב ארלוזורוב
     יש יש  המתקן במפלס אחד
    אין חנייה לרכבים פרטיים
     יש אין
     עפולה  שפרינצק/ קהילת ציון
     יש יש  המתקן במפלס אחד  אין חנייה לרכבים פרטיים  יש יש
     חדרה  אחד העם/ ששת הימים
     יש יש  המתקן במפלס אחד  אין חנייה לרכבים פרטיים   יש יש
     אילת  שדרות התמרים 12
     יש יש  המתקן במפלס אחד  אין חנייה לרכבים פרטיים   יש יש
     כפר סבא  ויצמן 153
     יש יש  המתקן במפלס אחד  אין חנייה לרכבים פרטיים   יש יש
     חיפה מרכזית המפרץ  צומת לב המפרץ/ שד' ההסתדרות 49
     יש יש  המתקן במפלס אחד  אין חנייה לרכבים פרטיים   יש יש
     חיפה מרכזית חוף הכרמל  הזורע 1
    יש יש יש
    כן
     יש יש
     קריית גת  שדרות העצמאות
     יש יש  המתקן במפלס אחד  אין חנייה לרכבים פרטיים   יש יש
     לוד  החלוץ/ עוזיאל 1
    יש
    יש   המתקן במפלס אחד אין חנייה לרכבים פרטיים אין טרמינל
    יש
     צומת רעננה
    השנהב 1
     יש יש  המתקן במפלס אחד  אין חנייה לרכבים פרטיים   יש יש
    הסדרי הנגישות במתקני תחבורה מרכזית המצויים בבעלות או בניהול אגד


    הסדרי נגישות בעמדות שירות

    עמדות הרב קו, קופות הכרטיסים, המחלקות לפניות הציבור , דלפקי המודיעין ומחלקות האבדות במתקני תחבורה מרכזיים של אגד נגישות בהיבטים המפורטים:

    • קיימת דרך נגישה לעמדה.
    • קיים שילוט הכוונה וזיהוי.
    • גובה העמדה מותאם למתן שירות לאדם המתנייד בכ"ג (בישיבה או בעמידה).
    • מערכת עזר לשמיעה.
    • פינת המתנה (במידה ויש).
    • כל הנציגים המעניקים שירות פרונטלי בעמדות אלו עוברים הדרכות למתן שירות נגיש.  

    נגישות מכשירי אילתומט

    מכשירי האילתומט מדפיסים כרטיסי נסיעה לנוסע אשר רכש את הכרטיס מראש באמצעות מרכז שירות הלקוחות, האתר או האפליקציה שלנו. על מנת להדפיס את הכרטיס יש להעביר בחריץ המיועד לכך במכונה את כרטיס האשראי אתו בוצעה ההזמנה או את מספר הזמנה ומספר תעודת הזהות שהוזן בעת ההזמנה. 

    בכל מקבץ מכשירים קיים מכשיר נגיש אחד לפחות לנוסע עם מוגבלות בניידות. מכשיר זה יהיה בגובה מתאים, כאשר לצדו מרחב תמרון ומובילה אליו דרך  נגישה. קליק לרשימת המקומות בהם מוצבים מכשירי אילתומט.

    נגישות אתרי האינטרנט של אגד


    קישורים שימושיים


    תאריך כתיבת הצהרת הנגישות 7.2.2018