הסדרי נגישות

ארגוננו פועל ומקדם את נושא הנגישות בליווי עמותת נגישות ישראל. אנו רואים בלקוחות עם מוגבלות לקוחות שווי זכויות, הזכאים להינות מנגישות מלאה לנכסי ושרותי הארגון.

26-10-2016

חלק זה באתר מטרתו ליידע אותך כיצד ניתן להינות מהסדרי הנגישות של הארגון. מטרתנו לאפשר לכל לקוח עם או בלי מוגבלות שירות שוויוני ונגיש. במידה ויש לך שאלות  או הצעות שיפור נשמח לקבל את פנייתך ולסייע.


מידע על קווים


ניתן למצוא מידע על קווי אגד ועל קווי חברת הבת אגד-תעבורה במערכת המידע שלנו ( http://mslworld.egged.co.il/ ). במערכת ניתן לחפש מידע על פי תחנות מוצא ויעד ולקבל אפשרויות נסיעה גם אם יש צורך במעבר בין קווים (עד 2 החלפות), ניתן לחפש מידע על פי מספר קו וניתן גם להקליד שאלות בשפה חופשית. המידע המתקבל בכל אחת מדרכי החיפוש הנ"ל (למעט חיפוש בשפה חופשית) כולל זמני נסיעות, רשימת תחנות, הצגת תחנות על גבי מפה ומחיר הנסיעה.


מרכז שירות הלקוחות הארצי 2800*


ניתן לפנות אל מרכז שירות הלקוחות הארצי שלנו בטלפון 2800* או 03-6948888, בפקס 03-9141988 ובדוא"ל nagish@egged.co.il ולקבל מענה באותו הערוץ, ניתן לבקש בפנייה שהמענה יהיה בערוץ אחר ואנו נשמח לתת את השירות. נציגי השירות במרכז השירות שלנו יכולים גם לספק מידע עדכני על הגעת אוטובוסים נגישים לתחנה.
שעות הפעילות במרכז שירות הלקוחות:
ימי פעילות שעות פעילות
 ראשון עד חמישי
 6:00-23:00
 שישי וערבי חג  8:00-15:00
 מוצאי שבת ומוצאי חג  חצי שעה לאחר צאת השבת/ חג - עד השעה 23:00
מרכז שירות הלקוחות 2800* או 03-6948888


פירוט הסדרי הנגישות למשרדי אגד, מתקני תחבורה מרכזית לרבות עמדות שירות הפועלות בהן ואוטובוסים


להלן פירוט הסדרי הנגישות במתקני תחבורה מרכזית המצויים בבעלות או בניהול אגד:
שם המתקן המרכזי
 כתובת  כניסה נגישה
 דרך גישה נגישה לעמדות שירות
שירותים נגישים
קריית שמונה
 רחוב ארלוזורוב
 כן כן  לא
 עפולה  שפרינצק/ קהילת ציון
 כן כן  כן 
 חדרה  אחד העם/ ששת הימים
 כן כן  כן 
 אילת  שדרות התמרים 12
 כן כן  כן 
 כפר סבא  ויצמן 153
 כן כן  כן 
 חיפה מרכזית המפרץ  צומת לב המפרץ/ שד' ההסתדרות 49
 כן כן  כן 
 חיפה מרכזית חוף הכרמל  הזורע 1
כן כן  כן
 קריית גת  שדרות העצמאות
 כן כן  כן 
 לוד  החלוץ/ עוזיאל 1
כן
כן כן
 צומת רעננה
השנהב 1
 כן כן כן 
הסדרי הנגישות במתקני תחבורה מרכזית המצויים בבעלות או בניהול אגד

אילתומט

עמדות אילתומט נגישות לאנשים עם מוגבלות בניידות קיימות במתקני אגד הבאים:
  • מרכזית אילת
  • מרכזית באר-שבע
  • מרכזית רחובות
  • מרכזית ראשל"צ
  • מרכזית תל-אביב
  • מרכזית נתניה
  • מרכזית חדרה
  • מרכזית חוף הכרמל
  • מרכזית המפרץ
  • מרכזית עפולה
  • מרכזית קריית-שמונה
  • תחנת חצור הגלילית
  • תחנת ארלוזורוב

אוטובוסים נגישים בקווים עירוניים


הונגשו האוטובוסים המבצעים נסיעות בכל הקווים העירוניים של אגד. הסדרי הנגישות באוטובוסים כוללים:
  • שילוט מותאם וסמלי נגישות.
  • הנגשה פיסית: רוחב דלת/מתקן הרמה, מתקני אחיזה וכד'.
  • הקצאת מקומות.
  • מערכות כריזה.
  • הדרכה לנהגים.
  • אישור כניסה עם חיית שירות.
מידע עדכני על הגעת אוטובוסים נגישים לתחנה ניתן למצוא במרכז שירות הלקוחות הארצי 2800*.

הצהרת נגישות אתר האינטרנט השיווקי www.egged.co.il


אגד רואה חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלות. אתר נגיש משפר את הנוחות וקלות השימוש בו לאנשים עם מוגבלות. האתר נבנה ברמת נגישות AA בהתאם לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תשע"ג-2013, ת"י 5568 - תקן להנגשת אתרי אינטרנט לבעלי מוגבלויות ולתקן W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0, level AA. להלן תיאור חלק מהתאמות הנגישות באתר:

התאמה למשתמשי מקלדת:

  • כל הפעולות באתר ניתנות לביצוע באמצעות מקלדת באופן הבא: לחיצה על מקש Tab מעבירה לקישור הבא ולחיצה על מקש Enter מפעילה את הקישור. לחיצה על Shift-Tab מעבירה לקישור הקודם.
  • הקישור הראשון בכל עמוד, אליו ניתן להגיע בלחיצה כל מקש TAB, "דלג לתוכן ראשי" מאפשר למשתמשי מקלדת ולמשתמשי קורא מסך לדלג על התפריטים ישירות לתוכן העמוד.

אפשרות לדלג ישירות לאזורים שונים בעמוד ובאתר:

אפשרות זו מסייעת לאנשים הגולשים באמצעות מקלדת ולעיוורים. בתחילת כל עמוד קיימת רשימת קישורים שניתן להגיע אליהם באמצעות מקש tab או מקשי קיצור. כדי להפעיל מקשי קיצור יש ללחוץ בו זמנית על alt + shift + מקש הקיצור (במחשבי מקינטוש יש ללחות על ctrl alt ומקש הקיצור). להלן רשימת האזורים אליהם ניתן לדלג:
  • לתוכן העמוד – מקש קיצור 1.
  • לתפריט – מקש קיצור 2.
  • לתחתית העמוד – מקש קיצור 3.
  • למפת האתר – מקש קיצור 4.
  • לעמוד צור קשר – מקש קיצור 5

התאמה ללקויי ראיה:

  • צבעי האתר בעלי ניגודיות גבוהה לשיפור הקריאות לאנשים עם לקות ראיה.
  • שינוי גודל גופן – המשתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודל הגופן אמצעות לחיצה על גודל גופן בחלקו העליון של המסך.
  • ניתן להגדיל ולהקטין את התצוגה באמצעות אפשרות ה Zoom של הדפדפן. לחיצה בו זמנים על המקשים Ctrl  ופלוס תגדיל את התצוגה (לחצו מספר פעמים כדי להגדיל לגודל הרצוי). ניתן להקטין על ידי לחיצה בו זמנית על המקשים Ctrl ומינוס.

התאמות למשתמשים עיוורים:

האתר מותאם לגולשים המשתמשים בתוכנות קורא מסך. האתר כולל:
  • כותרות.
  • טקסטים חלופיים לתמונות.
  • חלוקת האתר לאזורי ניווט ואזור תוכן מרכז ואפשרות לדילוג ביניהם.
  • שימוש ב ARIA לשיפור יכולת הפרוש של קורא המסך.

סייגים:

תאריך כתיבת הצהרת הנגישות לאתר -  14.6.2016

לחצו כאן למעבר להצהרת הנגישות של מערכת המידע שלנו (http://mslworld.egged.co.il)

דרכי יצירת קשר


במידה ונתקלתם בקשיים או בליקויים במערך ההנגשה באוטובוסים, במתקני השייכים לאגד או באתר פנו אל סעדיה סלים, רכז הנגישות שלנו, ואנו מבטיחים לבדוק ולתקן במידת האפשר:

  • טלפון: 04-8549597
  • פקס: 03-9141926
  • דוא"ל: saadias@egged.co.il
  • כתובת: מרכזית חוף הכרמל - רחוב מאיר הזורע 1, ת.ד 15128 חיפה.

לחצו למעבר לדף צור קשר באתרנו

בדף צור קשר קיימים הטפסים הבאים:

  • פניות ותלונות לטיפול המחלקות לפניות הציבור.
  • דיווח על אבדה.
  • פנייה לביטוח אגד.
  • תשלום קנסות מבקר.
  • בקשה לזיכוי חיוב בכרטיס אשראי בקווי אילת, הגליל וים המלח.
  • בקשה לביטול כרטיס חופשי תקופתי לסטודנט.
  • פניות ותלונות בנושא כרטיסי חופשי תקופתי לסטודנט.
  • פניות ותלונות בנושא מערכת הכריזה.

לחצו למעבר לדף הטלפונים והכתובת באתרנו
בדף הטלפונים והכתובות מפורטות דרכי ההתקשרות (טלפון, הפקס, כתובות, שעות הפעילות והעברת טפסים באמצעות האתר) אל המחלקות הבאות:

  • מרכז שירות הלקוחות הארצי 2800* ניתן לפנות גם בטלפון 03-694888, בפקס 03-9141988 ובדוא"ל nagish@egged.co.il.
  • המחלקות לפניות הציבור.
  • מחלקות הביטוח.
  • מחלקות האבדות.
  • בית אגד.

קישורים שימושיים