מובילים את התחבורה הציבורית

עודכן בתאריך  21.07.2019

קבוצת אגד מאמינה כי הצלחתה והמשך הובלת תחום התחבורה הציבורית תלוי בראש ובראשונה בנהגים. לכן היא משקיעה בהם מההכשרה ועד לפנסיה. התוצאות כבר ניכרות בשטח!

כל הישראלים כבר הבינו שתחבורה ציבורית היא הכרח. אחרי שנים ארוכות שהחלום הישראלי כלל רכב לכל אחד, העומס בכבישים והמחירים המאמירים של הרכבים ושל הדלק, גורמים לישראלים רבים לחפש אלטרנטיבות זמינות, אמינות ואיכותיות לנוע ממקום למקום.

כדי שכולנו נהנה משירותים איכותיים בתחבורה ציבורית בישראל, המתבססת עדיין על אוטובוסים בעיקר, אנו זקוקים לנהגי אוטובוסים מקצועיים יותר מהכל. למעשה, בדו"ח שפרסם מבקר המדינה בשנת 2019 נקבע כי חסרים אלפי נהגים מקצועיים בתחום התחבורה הציבורית.

מחשבים את מסלול הקריירה מחדש

קבוצת אגד, המובילה את תחום התחבורה הציבורית בישראל מזה עשרות שנים, לקחו את ההגה לידיים ובנו מערך הכשרה והעסקה של נהגים שהפך אותה במהירות למעסיק המועדף בקרב נהגי אוטובוס בישראל. "הנהגים הם הלב של אגד ובלעדיהם לא נוכל להעניק את השירות לנוסע ולהמשיך ולהוביל את תחום התחבורה הציבורית בישראל" אומר עמיר קינן – מנהל אגף התח"צ באגד, ומוסיף: "בשנים האחרונות הובלנו עבודת מטה משמעותית שמטרתה לאתר את כשלי השוק בתחום ובנינו מערך הכשרה והעסקה שנותן מענה לכשלים ויוצר ערך מוסף לנהגים. נכון להיום, שנתיים לאחר השקת המהלך, אנחנו נמצאים במצב חסר תקדים בתחום בישראל – אנחנו נהנים ממצבת נהגים של למעלה מ- 90% מהנהגים ומפניות רבות בקרב נהגי אוטובוסים בעלי ניסיון לעבור לעבוד באגד".

ההכשרה עלינו!

אגף התח"צ באגד החליט להעמיק את הפעילות שלו בתחום הכשרת הנהגים זה מכבר. במסגרת זו אגד מפעילה, מזה שנים ארוכות, שלוש מכללות לנהגי אוטובוס בחולון, בחיפה ובירושלים. תכנית הלימודים בכל אחת מהמכללות כוללת שני שלבים, לאחר הגשת הטפסים וקבלת האישורים הדרושים ממשרד התחבורה.

השלב הראשון כולל הכשרה עיונית מעמיקה, הכוללת דיני תעבורה, נהיגה, ידיעת הארץ, יחסי אנוש, עזרה ראשונה וכיבוי אש, איכות הסביבה, נגישות לאנשים עם מוגבלות ועוד.
השלב השני כולל הכשרה מעשית המותאמת לסוג הרישיון בו מחזיק התלמיד.

בתום הקורס ולאחר שהתלמידים עברו את המבחנים העיוניים והמעשיים במכללה, נערך מבחן רישוי מטעם משרד התחבורה. מסלול ההכשרה של הנהגים נמשך כשמונה חודשים.

להיות נהג תוך 60 יום!

כדי לתת מענה לנהגים המעוניינים במסלול לימודים קצר יותר, נבנה מסלול הכשרה מקוצר הנמשך כחודשיים בלבד. על מנת להשתתף במסלול זה הנהגים עוברים תהליך איתור וגיוס מיוחד. הנהגים שנמצאו מתאימים לקריטריונים מתקבלים למסלול המקוצר, ומקבלים שכר מלא ודמי קיום במהלך ההכשרה, על מנת לפנות את הזמן והכיס למשך ההדרכה.

רוצים להגשים חלום ילדות וללמוד לנהוג באגד?

הנהגים בהסכם הקיבוצי של אגד

נהגי אגד נהנים מההסכם הקיבוצי של עובדי אגד. במסגרת זו הם נהנים מתנאי העסקה טובים במיוחד, ביחס לענף הנהיגה בתחום התחבורה הציבורית.

בנוסף, אגד אף השכילה להתאים את מסגרות ההעסקה של הנהגים לסביבת העבודה המשתנה: היא מאפשרת לסטודנטים לעבוד כנהגים, בשילוב הלימודים, היא מגייסת לשורותיה בני 40+ ומאפשרת לכל העובדים לבחור את היקף ההעסקה שלהם: משרה חלקית, יום מפוצל, עבודה בחלק מימי השבוע ועוד.

תנאי ההעסקה של הנהגים כוללים:
  • אפשרות לקבלת מימון עבור הכשרת הנהיגה המעשית, בהתאם להגדרת התכנית.
  • 43.5 שקלים תשלום לשעת בסיס.
  • 54 שקלים לשעה בשעות שבין 20:00 ו- 06:00 למחרת.
  • 87 שקלים לשעות שבת וחג.
  • 97 שקלים לשעה, במוצאי שבת בין השעות 20:00 ו- 04:00 למחרת.
  • העלאת שכר של 1% בכל שנה, בשנה השישית ואילך.
  • החל מ-2021 יוצמד שכר נהגי אגד למגזר הציבורי.
  • שכר עידוד חודשי.
  • בונוס מצוינות רבעוני.
  • תשלום הבראה החל מהיום הראשון!
  • לאחר 3 שנים קבלת קביעות המתגמלת בקרן השתלמות (7.5% הפרשות מעסיק) וביטוחי בריאות ושיניים לעובד ובמחירים מסובסדים גם לבני משפחתו.
  • נסיעה חופשית בקווי אגד.
  • ביגוד מלא כל השנה.
  • שלוש ארוחות מסובסדות ביום.
  • פעילויות רווחה לכל המשפחה.
  • עבודה בפריסה ארצית.
  • שעות עבודה גמישות ומשמרות נוחות.
נוהגים באוטובוס ורוצים לעבוד באגד? לחצו כאן

נהג OUT מנהל נסיעה IN

נהיגה באוטובוס בתחבורה הציבורית היא משימה שאין להקל בה ראש. הנהג מתבקש לנהוג בזהירות, לשמור על לוחות זמנים, להעניק שירות לנוסעים, לסייע לנוסעים בעלי צרכים מיוחדים ומה לא... כדי שנהגים יוכלו להתמקד בנהיגה ובמתן שירות לנוסעים, סביבת הנהג נמצאת במהלך של שינוי, שמטרתו לשחרר את הנהגים ממשימות ולאפשר לו להעניק שירות טוב לנוסעים.

נפרדים מהמטבעות

אחת ההתפתחויות המשמעותיות ביותר, שניכרת כבר בשטח, הוא שחרור הנהגים מניהול נושא התשלום באוטובוס. נכון להיום התשלום באוטובוסים מתנהל באמצעות הרב קו, באמצעות סורקים מיוחדים הנמצאים ליד הדלתות הקדמיות והאחוריות. כך נוסעים יכולים לעלות לאוטובוס גם מאחור ולתקף את הנסיעה באמצעות הסורקים.

תא הנהג – מרכז שליטה ובקרה

תא הנהג באוטובוסים מצטייד בטכנולוגיות שליטה ובקרה המאפשרות לו לנהל את האוטובוס בלחיצת כפתור ולקבל מידע שוטף בכל עת. שולבו מצלמות במעגל סגור, מערכות שליטה ובקרה על סביבת האוטובוס, מערכות כריזה ועוד. לצד כל אלה הושקעה מחשבה יתרה בתכנון כיסא הנהג, ההגה ולוחות השליטה, במטרה לאפשר נהיגה נוחה ובטוחה ולשמור על סביבת עבודה נעימה ובטוחה.

האוטובוסים האוטונומיים בדרך

מהפכת הרכב האוטונומי כבר כאן אולם בניגוד לרכבים הפרטיים, באוטובוס תפקידו של הנהג לא מצטמצם רק לנהיגה. לכן, נהגי האוטובוסים האוטונומיים יהפכו מנהגים למנהלי אוטובוס, הם ינהלו ויבקרו את הנהיגה ויוכלו להתפנות להעניק שירותים לנוסעים.

התוצאות כבר ניכרות בשטח!

איך המהפכה התעסוקתית של אגד משפיעה על השטח? נכון לשנת 2018, חל גידול של כ- 30% בקליטת נהגים חדשים באגד. גם נתוני השימור השתפרו לעין ערוך – חל גידול של כ- 25% בשימור הנהגים העובדים באגד.
כל אלה הביאו לשיפור משמעותי בביצועי אגד: כ- 97% מכלל נסיעות הרישוי של הקבוצה בוצעו בפועל בשנת 2018 והיד עוד נטויה.

חן סנדר – מנהל אגף משאבי אנוש באגד אומר: "נהגי אגד תורמים לשיפור המשמעותי בתוצאות הפעילות של אגד. המסירות שלהם, המקצוענות והנכונות שלהם לקחת חלק במשימה הלאומית החשובה הן אלה שהובילו למקום שלנו היום.
אין ספק כי ההשקעה שלנו בהון האנושי, בהכשרת ובתנאי ההעסקה של הנהגים מוכיחה את עצמה, דבר הנותן לנו מוטיבציה להמשיך ולשפר את המציאות של הנהגים שלנו. בשנים האחרונות אנחנו מנהלים מדיניות של דלת פתוחה לכלל הנהגים, דבר המעניק להם אוזן קשבת ותחושת שותפות אמיתית. כל אלה לא נשארים בדלת אמותינו ומגיעים לשאר הנהגים בתחום התחבורה הציבורית, שמתקבלים אצלנו בברכה".