הצהרת נגישות

עודכן בתאריך  21.01.2021

אנו באגד פועלים ומקדמים את נושא הנגישות בליווי עמותת נגישות ישראל. אנו רואים בלקוחות עם מוגבלות לקוחות שווי זכויות הזכאים ליהנות משירותי התחבורה הציבורית שלנו. לשם כך אנו פועלים רבות כדי לאפשר ללקוחות עם מוגבלות נגישות מלאה לשירותי האוטובוסים שלנו, לנכסים הנמצאים בבעלותנו ומספקים שירות לציבור ולמידע נגיש. התאמות הנגישות בשירותי אגד נעשות בהתאם להוראות החוק והתקנות בתחום הנגישות, ובשיתוף פעולה עם מורשי נגישות ויועצי נגישות מקצועיים, מטרתנו לאפשר לכל לקוח עם או בלי מוגבלות שירות שוויוני ונגיש.


חלק זה באתר מטרתו ליידע אותך כיצד ניתן ליהנות מהסדרי הנגישות באגד. מטרתנו לאפשר לכל לקוח עם או בלי מוגבלות שירות שוויוני ונגיש. במידה ויש לך שאלות  או הצעות שיפור נשמח לקבל את פנייתך ולסייע.

כל האוטובוסים של אגד נגישים לאנשים עם מוגבלות בשמיעה וראייה, והם כוללים שילוט מספר הקו, מערכת כריזה חיצונית ופנימית, צג מידע נגיש המספקים מידע על מסלול הנסיעה והתחנות ואפשרות הנמכת הצד הימני של האוטובוס.

כל האוטובוסים העירוניים של אגד נגישים גם לאנשים עם מוגבלות פיזית המתניידים באמצעות כיסא גלגלים. באוטובוסים אלה, בנוסף להתאמות המצוינות מעלה, קיימות גם דלתות רחבות, מעברים רחבים, רמפה בדלת האחורית ומתקן עיגון בתוך האוטובוס. אוטובוסים אלו מסומנים בסמל הנגישות הבינלאומי בחזית ובדופן הימני בסמוך לכל דלת:


סמל נגישות גם  למוגבלות בתנועה

סימון אוטובוס נגיש לאנשים עם מוגבלות בתנועה


כאשר ממתין בתחנה אדם הישוב בכסא גלגלים, הנהג יפתח עבורו את רמפת העלייה בדלת האחורית ויסייע לו בעלייה ובעיגון כסא הגלגלים למתקן העיגון. זה המקום לציין שכל הנהגים שלנו עוברים הדרכות לשירות נגיש, והם יודעים לתת לנוסעים עם מוגבלות את כל הסיוע הנדרש על מנת לעלות ולרדת מהאוטובוס, להסדיר את התשלום ולהגיע ליעדם בבטחה.

 צי הרכבים של תיקתק כולל רכבים מונגשים לאנשים עם מוגבלות והנהגים מוכשרים לסייע לאנשים עם מוגבלויות. 
בעת הגדרת הפרופיל בהרשמה אנא ציינו כי אתם זקוקים לרכב מונגש ואנחנו ניקח את זה משם.
בכל הזמנת רכב של נוסע הזקוק לרכב מונגש, יישלח רכב מתאים.

איך זה עובד?
הנהג מגיע לתחנה כאשר הוא יודע שממתין לו בתחנה אדם עם מוגבלות, עם איתור הנוסע הנהג פותח את הרמפה של הרכב ובנוסף (1) פותח רמפה מתקפלת המאפשרת לרדת מהמדרכה לכביש ומשם לרמפה החשמלית, לאחר העלאת הנוסע באמצעות הרמפה (2) הנהג מעגן את כסא הגלגלים של הנוסע באמצעות חגורות עיגון (3). אותו נוהל מתקיים עם הגעת הנוסע ליעד, רק בסדר הפוך.

משמאל לימין הורדה מהמדרכה לכביש מהכביש לרמפה העלאה ועיגון הכסא ברכב
ניתן למצוא מידע על קווי אגד במערכת המידע שלנו ובאפליקציית המידע והזמנת המקומות שלנו. מידע על קווים עירוניים הנגישים לאנשים עם מוגבלות בתנועה ניתן לקבל במספר דרכים:
  • מנציגי השירות שלנו במרכז שירות הלקוחות 2800* (סמס052-8944887 עבור אנשים עם לקות בשמיעה).
  • במערכת המידע שלנו באתר - בלוח הזמנים של כל קו, יש עמודת נגישות המראה אם האוטובוס בקו נגיש לאנשים עם מוגבלות פיזית.
  • באפליקציה שלנו  - במידה והקו נגיש לאנשים עם מוגבלות בתנועה מופיע סמל הנגישות הבינלאומי בסמוך למידע על הקו.
כך נראה חיווי הנגישות במערכת המידע באתר:
כל נראה סימון הנגישות באתר

כך נראה הסימון באפליקציה שלנו:
חיווי לסימון הנגישות באפליקציה
קווים 32 ו 31 מהשכונות באילת ואל השכונות באילת מבוצעים באוטובוסים עירוניים נגישים. קווים 30 ו 50 מהחוף הדרומי והמלונות מבוצעים באוטובוסים בינעירוניים שאינם נגישים לאנשים עם מוגבלות בתנועה אך ניתן להזמין מראש שירות נגיש בקווים אלו.
להזמנת שירות נגיש אל או משדה התעופה רמון, על הלקוח להתקשר לטלפון 03-9143737 או להעביר פנייה בדוא"ל  ל-Ramon.transport@egged.co.il, בימים ראשון עד חמישי: 07:30-22:30, ימי שישי/ ערבי חג: 07:30 -15:00, מוצאי שבת/ חג: 19:30-22:30.
בפנייה יש לציין את שעת ההזמנה מתוך הלו"ז הקיים של קוו שירות 30 או קוו שירות 50 אשר נוסעים בציר שדה התעופה – אילת, לוחות הזמנים ותחנות הקווים מפורטים מערכת המידע באתר ובמרכז שירות הלקוחות 2800*

בעת ביצוע ההזמנה יש למסור את הפרטים הבאים:
  • מספר הקו המבוקש - 30 או 50.
  • תחנת עלייה - התחנה יכולה להיות מהתחנה המרכזית או מכל תחנת איסוף הנמצאת במסלולי הקווים 30 או 50.
  • שעת עלייה לאוטובוס - השעה צריכה להיות זהה לשעה שבה עתיד להיות אוטובוס שאינו נגיש.
  • פרטים אישיים - שם, מספר טלפון, כתובת דוא"ל.
  • מספר טיסה - למקרה ויש עיכוב בטיסה
שימו לב, במידה והזמנת שירות מונגש לא תואמה מראש, ניתן להזמין אוטובוס נגיש, בתנאים הנקובים לעיל, אשר יאסוף את המזמין בתוך כחצי שעה ממועד ההזמנה.

כלב נחייה

נוסע עיוור רשאי לעלות לאוטובוס עם כלב נחייה הקשור ברצועה, כלב נחייה אינו מחויב בזמם.

מאמן לכלב נחייה בתהליך הכשרה רשאי לעלות לאוטובוס עם כלב נחייה באימון הקשור ברצועה וללא זמם - זאת בתנאי שהמאמן מצויד בתעודה בתוקף של מרכז הכשרה והדרכה והכלב מסומן באמצעות אפודה המזהה את ייעודו לנחייה ואת מרכז ההכשרה וההדרכה שאליו הוא משתייך.

כלב שירות

ניתן לעלות לאוטובוס עם כלב שירות ללא זמם הקשור ברצועה.

הנחות לבעלי תעודת נכה של משרד הביטחון ושל המוסד לביטוח לאומי

נכה שבידו תעודת נכה או תעודה אחרת המאשרת את נכותו שנתן המוסד לביטוח לאומי, נכה צה"ל אשר לו תעודת חבר בארגון נכי צה"ל או נכה פעולות איבה אשר לו תעודת חבר בארגון נפגעי פעולות איבה, זכאים להנחה של 33% ממחיר הנסיעה המלא בכל קווי השירות ברכישת הסדר נסיעה מסוג ערך צבור או כרטיסייה.
ההנחה מתקבלת רק באמצעות כרטיס רב-קו הטעון בפרופיל נכה.

 

הנחות לעיוורים

עיוורים זכאים לפטור מלא מתשלום דמי נסיעה בכל קודי המחיר ובכל קווי האוטובוס והרכבת בהצגת תעודת עיוור בתוקף או באמצעות כרטיס רב-קו הטעון בפורפיל עיוור.
מלווה לעיוור יהיה זכאי להנחה בשיעור של 50% בכרטיס בודד, בכל קודי המחיר ובכל קווי האוטובוס והרכבת בארץ.
מאמן לכלב בתהליך הכשרה רשאי לעלות לאוטובוס ללא תשלום עם כלב נחייה באימון הקשור ברצועה - זאת בתנאי שהמאמן מצויד בתעודה בתוקף של מרכז הכשרה והדרכה והכלב מסומן באמצעות אפודה המזהה את ייעודו לנחייה ואת מרכז ההכשרה וההדרכה שאליו הוא משתייך.


מלווה לעיוור

מלווה לעיוור יכול לשלם במזומן לנהג באוטובוס ולרכוש כרטיס נייר בהנחה של 50%.
החל מה 12.7.20 מלווה יכול גם לטעון (מחוץ לאוטובוס) ערך צבור בכרטיס הרב קו של העיוור בהנחה של 50% ולשלם עבור הנסיעה בערך הצבור בכרטיס הרב קו של העיוור.

במידה ויש לכם שאלה, הערה, הצעה או תלונה הנוגעת להתאמות הנגישות עבור אנשים עבור אנשים מוגבלות, אנא פנו אל רכז נגישות השירות שלנו, חמי הרשקוביץ, ואנו מבטיחים לבדוק את הפנייה לגופה ולעשות כל שביכולתנו על מנת לשפר ולייעל את השירות עבור אנשים מוגבלות:

  • טלפון: 03-9142509
  • דוא"ל: negishut@egged.co.il
  • כתובת: שדרות מנחם בגין 5, "פארק טק" בית דגן, תד. 150, מיקוד 5020000 - עבור חמי הרשקוביץ.
זמן מענה מוערך לפנייה - עד יום עבודה אחד ולרוב מהר יותר.

פנייה כתובה אל מרכז שירות הלקוחות הארצי 2800*

  • שליחת מסרון סמס למספר 052-8944887 - לחצו כאן לשעות הפעילות של מרכז השירות
זמן מענה - מיידי, זהה לזמן ההמתנה בתור הטלפוני.

    פנייה כתובה אל פניות הציבור

    זמן מוערך לקבלת מענה ראשוני - עד יום עבודה אחד.


    פנייה כתובה אל מחלקת האבדות

    • שליחת מסרון סמס למספר 052-8944887 | זמן מענה - מיידי, זהה לזמן ההמתנה בתור הטלפוני.

    פנייה כתובה אל ביטוח אגד

    • פנייה באמצעות הטופס באתר
    • פנייה בדוא"ל ins@Egged.co.il - בירורים בנושא פניות פתוחות בלבד
    • פנייה בפקס למספר 03-9141999 - בירורים בנושא פניות פתוחות בלבד
    • שליחת דואר אל: בית אגד, שדרות מנחם בגין 5, "פארק טק" בית דגן, תד. 150, מיקוד 5020000, עבור ביטוח אגד
    זמן מוערך לקבלת מענה ראשוני - עד יום עבודה אחד.

    חשוב לנו לספר שנציגי השירות שלנו עוברים הדרכות למתן שירות נגיש ללקוחות עם מוגבלות.

    הסדרי נגישות במתקני תחבורה ציבורית הנמצאים בבעלות או בניהול אגד

    להלן פירוט הסדרי הנגישות במרכזי תחבורה ובעמדות שירות הנמצאים בבעלות או בניהול אגד (במידה והניהול חלקי מצוין החלק לו אחראית אגד).

    ניתן לפנות ולבקש מידע על הסדרי הנגישות במרכזי תחבורה שאינם מצויים ברשימה, במרכז שירות הלקוחות של משרד התחבורה 8787*.

    • אילת, ת"מ - שדרות התמרים 12
      חנייה נגישה בחניון העירוני הסמוך (כניסה דרך שדרות התמרים),  כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהחנייה אל הרציפים ועמדות שירות. שירותים נגישים באולם.
    •  חדרה, ת"מ - רחוב אחד העם פינת ששת הימים
      חנייה נגישה בחניון העירוני הסמוך, כניסה ראשית נגישה (מזרחית), דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות, שירותים נגישים בסמוך לכניסה הראשית, מפתחות אצל השומר בעמדה הסמוכה. התחנה בנויה בשני מפלסים ויש מעבר משופע נגיש בין המפלסים.
    • חיפה מרכזית חוף הכרמל - הזורע 1
      חנייה נגישה בחניון הצמוד, כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהחנייה אל הרציפים ועמדות השירות. שרותים נגישים באולם.
    • ירושלים, ת"מ (קומה 3 בלבד) - רחוב יפו
      מעלית נגישה לקומה 3, דרך נגישה מהמעלית הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות. שירותי הנכים בקומה 3 אינם פעילים זמנית, ניתן להשתמש בשירותי הנכים בקומה 1.
    • לוד, ת"מ -  החלוץ/ עוזיאל 1
      כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה לרציפים, שירותים נגישים.
    • עפולה, ת"מ - שפרינצק/ קהילת ציון
      כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים.
    • צומת רעננה, מסוף תחבורה - השנהב 1
      כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים.
    • קריית גת, ת"מ - שדרות העצמאות
      כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים.
    • קריית שמונה, ת"מ -  רחוב ארלוזורוב
      כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות.
    • רמלה, ת"מ (קומת הרציפים בלבד)
      שתי הכניסות לקומת הרציפים נגישות, דרך נגישה מהכניסות הנגישות אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים.

    מרכזי תחבורה בבעלות או בניהול חברת נצב"א בהם הותקנו מערכות שמע להכוונה ללקויי ראייה

    מערכות של סטפ היר

    טבריה, נהריה, עכו, צפת

    מערכות של רייט היר

    נתניה, תל אביב - בקומות התחבורה בלבד, ראשון לציון, אשדוד - ברצפים בלבד, בקניון יש פס מוביל


    הסדרי נגישות בעמדות שירות

    עמדות הרב קו, קופות הכרטיסים, המחלקות לפניות הציבור , דלפקי המודיעין ומחלקות האבדות במתקני תחבורה מרכזיים של אגד נגישות בהיבטים המפורטים:

    • קיימת דרך נגישה לעמדה.
    • קיים שילוט הכוונה וזיהוי.
    • גובה העמדה מותאם למתן שירות לאדם המתנייד בכ"ג (בישיבה או בעמידה).
    • מערכת עזר לשמיעה.
    • פינת המתנה (במידה ויש).
    • כל הנציגים המעניקים שירות פרונטלי בעמדות אלו עוברים הדרכות למתן שירות נגיש.

    נגישות מכשירים אוטומטיים להנפקת כרטיסים

    המכשירים האוטומטיים להנפקת כרטיסי נסיעה וטעינת חוזים מאפשרים לטעון חוזים בכרטיס הרב קו ולהדפיס כרטיסי נסיעה לנוסע אשר רכש את הכרטיס מראש באמצעות מרכז שירות הלקוחות, האתר או האפליקציה שלנו.

    • על מנת לטעון חוזה - יש לפעול על פי ההנחיות על הצג או להיעזר בהנחיות בפישוט לשוני הנמצאות במסוך למכשירים.
    • על מנת להדפיס כרטיס מוזמן - יש להעביר בחריץ המיועד לכך במכונה את כרטיס האשראי אתו בוצעה ההזמנה או את מספר הזמנה ומספר תעודת הזהות שהוזן בעת ההזמנה. 
    בכל מקבץ מכשירים קיים מכשיר נגיש אחד לפחות לנוסע עם מוגבלות בניידות. מכשיר זה יהיה בגובה מתאים, כאשר לצדו מרחב תמרון ומובילה אליו דרך  נגישה.
    כל בדיקות האתרים נעשו על דפדפן כרום.